Metodiskās izstrādnes 2019./2020.m.g.
BŪVDARBU NODAĻA
|
|||||||
Adrija |
Metodiskā izstrādne -mācību stundas apraksts un prezentācija, lai efektīvi, izzinoši un interesanti tiktu organizēta jaunās tēmas apguve, iesaistot sarunās un diskusijās izglītojamos. Izstrādnes mērķis - veidot izglītojamo izpratni par telpu organizācijas pamatprincipiem un ergonomiku. |
Stilu mācība un interjers |
|||||
Viktors Viktors |
Metodiskā izstrādne veidota kā mācību stundas apraksts ar mērķi iepazīstināt izglītojamos ar dažādiem hidroizolācijas veidiem un to pielietošanas iespējām. |
Grīdu klāšana |
|||||
Inna |
Metodiskā izstrādne- prezentācija veidota ar mērķi iepazīstināt izglītojamos un citus interesentus ar kvalitatīviem flīzēšanas materiāliem un nepieciešamā daudzuma aprēķiniem. |
Flīzēšana. Teorija |
|||||
Sergejs LUKJANSKIS Igors |
Metodiskā izstrādne veidota ar mērķi sniegt zināšanas par materiāliem un to pielietošanu un veicināt izpratni par ēku fasādes siltināšanas tehnoloģisko secību. |
Būvdarbu tehnoloģija |
|||||
Valdis |
Metodiskās izstrādnes - prezentācijas mērķis ir sniegt izglītojamajiem informāciju par to kā patstāvīgi veikt nepieciešamo apdares materiālu un palīgmateriālu izvēli. Papildināt zināšanas un izpratni par tapešu līmēšanu. |
Apdares darbi |
|||||
Edgars |
Metodiskajā izstrādnē – prezentācijā iegūtā informācija dos iespēju zināt kāds hidroizolācijas veids ir piemērots noteiktas problēmas risināšanai un kādus materiālus izmantot darba izpildei. |
Materiālmācība/ Materiālu un tehnoloģiju mācība |
|||||
Edgars |
Metodiskās izstrādnes –prezentācijas mērķis - sniegt priekšstatu par ūdenī nešķīstošiem krāsu materiāliem. Iepazīstināt ar materiālu daudzveidību, to pielietojumu un klasifikāciju, kā arī noskaidrot kā atšķiras krāsošanas darbu tehnoloģija, izmantojot dažādus krāsu materiālus. |
Materiālmācība/ Materiālu un tehnoloģiju mācība |
|||||
BŪVNIECĪBAS NODAĻA
|
|||||||
Lija |
TEHNISKO ZĪMĒJUMU UN SKIČU IZSTĀDES |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāta mācību stundas apraksts, kurā paredzēts izveidot AutoCAD vidē 3D zobratu pēc algoritma. |
Tehnisko zīmējumu un skiču izstādes |
||||
Arnolds |
Mācību stundas apraksts, kurā paredzēts apkopot un aktualizēt informāciju par cementbetona segumu remontiem pirms pārbaudes darba. |
Ceļu būvdarbu tehnoloģija |
|||||
ARHITEKTŪRAS UN DIZAINA NODAĻA
|
|||||||
Zaiga |
Piedāvāts mācību stundas apraksts, kuras laikā izglītojamajiem tiek dota iespēja izveidot oriģinālus tekstūru nospiedumus, kas spētu imitēt dažādu materiālus un būtu pielietojami kā kompozicionāls elements interjerā. |
Kompozīcija |
|||||
Sigita |
Piedāvāts mācību stundas apraksts, kurā izglītojamajiem tiek dota iespēja izveidot Ziemassvētku noformējumu papīra plastikā. |
Praktiskās mācības interjera objektu projektēšanā un maketēšanā |
|||||
Ņina |
MĀKSLINIECISKO LĪDZEKĻU PARAUGI KOMPOZĪCIJAS UZBŪVĒ. LĪNIJA. PUNKTS. LAUKUMS. |
Metodiskā izstrādne izveidota, lai palīdzētu aktivizēt izglītojamo līdzdalību mācību procesā un motivētu viņu mācīšanos. Piedāvātie mākslinieciskie līdzekļu paraugi attīsta māksliniecisko domāšanu, kā arī veicina kompozīcijas vienotības ievērošanu. |
Kompozīcija un krāsu mācība |
||||
Ineta |
Metodiskās izstrādnes mērķis -izveidot uzskates materiālu audzēkņiem un skolotājiem kompozīcijas darbu izstrādē datorprogrammās (Coreldraw, Adobe Illustrator). |
Kompozīcija |
|||||
Jeļena |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts mācību stundas apraksts un prezentācija. Apgūstot šo tēmu izglītojamie pratīs konstruēt griezumus, zinās kā apzīmē griezumus, zinās griezumu nosaukumus. |
Rasēšana |
|||||
Egons |
Metodiskā izstrādne – mācību stundas apraksts veidots ar mērķi padziļināt izglītojamo izpratni par formu un perspektīvas attēlojumu. |
Zīmēšana
|
|||||
ĒDINĀŠANAS PAKALPOJUMU NODAĻA
|
|||||||
Inese LĪVMANE |
Metodiskā izstrādne - prezentācija izveidota ar mērķi: iemācīt izglītojamos (ēdināšanas pakalpojumu speciālists) ar kalkulācijas palīdzību aprēķināt ēdiena ražošanas un realizācijas izmaksas. Izglītojamajiem tiek piedāvāta iespēja sastādīt tehnoloģisko karti, aprēķināt kalkulācijas karti, apgūt pārdošanas cenas veidošanās mehānismu. |
Tehnoloģiskās dokumentācijas izstrāde |
|||||
Alīna CIMOŠKA |
Metodiskā izstrādne – prezentācija izveidota topošajiem ēdināšanas pakalpojumu speciālistiem, lai nostiprinātu teorētiskās zināšanas, iegūtu praktiskā darba iemaņas ēdināšanas pakalpojumu speciālista profesijā, pielietotu iegūto informāciju veicot praktiskus uzdevumus, gūtu praktiskas iemaņas dažādu ēdienu grupu gatavošanā, noformēšanā un pasniegšanā. |
Praktiskās nodarbības ēdienu un miltu izstrādājumu gatavošanā |
|||||
SILTUMA, GĀZES UN ŪDENS TEHNOLOĢIJU NODAĻA
|
|||||||
Raimonds VADZIS |
MAKRO - MIKRO STRUKTŪRAS ANALĪZES PIELIETOJUMS, METĀLU STRUKTŪRAS PĒTĪŠANAI |
Metodiskā izstrādne - mācību stundas apraksts izveidots ar mērķi dalīties pieredzē un uzlabot mācību metožu pielietošanu materiālmācības teorijas un praktisko mācību nodarbībās. Paredzēts “Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas” nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem un izglītojamajiem. |
Materiālmācība |
||||
Nikolajs Genrihs ZABLOCKIS,
|
APKURES SISTĒMAS AR CIETĀ KURINĀMĀ KATLU OPTIMIZĀCIJA
|
Metodiskās izstrādnes mērķis ir padziļināti aplūkot cietā kurināmā katla modernizācijas principus, būtiskākos aspektus to apkopē un darbībā, kā arī pareizi spēt izvēlēties pareizo darba ražīgumu. |
Apkures sistēmu apkalpošana un uzturēšana.
|
||||
METĀLAPSTRĀDES NODAĻA
|
|||||||
Jurijs Mihails STANKEVIČS |
Šī metodiskā izstrādne veidota kā mācību stundas apraksts un paredzēta skolotājam, lai palīdzētu novadīt nodarbības izglītojamiem, kuri mācās izglītības programmā „Metālapstrāde” un apgūst profesiju „Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)” par barošanas avotiem. |
Metināšanas darbu tehnoloģija |
|||||
Toms Stepans ŠČERBAKOVS |
Šī metodiskā izstrādne veidota kā mācību stundas apraksts un paredzēta skolotājam, lai palīdzētu novadīt nodarbības izglītojamiem, kuri mācās izglītības programmā „Metālapstrāde” un apgūst profesiju „Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)” par pareizu metināšanas šuves iesākšanu un nobeigšanu. |
Metināšanas darbi „Praktiskās mācības” |
|||||
Jānis |
Mācību stundas apraksts un pievienotais materiāls palīdz izglītojamajiem iepazīt čuguna veidus un to marķējumu. To var izmantot profesionālās izglītības skolotāji gatavojoties materiālmācības stundām. |
Materiālmācība |
|||||
VISPĀRIZGLĪTOJOŠO MĀCĪBU PRIEKŠMETU BLOKS
|
|||||||
Natālija |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts plānojums tēmas apguvei, ieplānoto 14 mācību stundu apraksti un prezentācija informācijas vizualizācijai. |
Latviešu valoda un literatūra
|
|||||
Natālija |
JAUTĀJUMI UN ATBILDES, KAS PALĪDZ APGŪT LATVIEŠU VALODU, KULTŪRU, VĒSTURI |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāta integrēta viktorīna izglītojamajiem. Integrējot vēstures faktus latviešu valodas apguvē tiek paredzēts, ka tiks veicināta izglītojamo ieinteresētība un motivācija. |
Latviešu valoda |
||||
Vera |
PUBLISKĀS RUNAS VEIDOŠANAS UN ANALĪZES IESPĒJAS MĀCĪBU STUNDĀ |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts mācību stundas apraksts ar mērķi– nodrošināt izglītojamajiem zināšanas par publisko runu un uzstāšanos. |
Latviešu valoda |
||||
Ārija |
Metodiskās izstrādnes mērķis ir aktualizēt Latvijas Kultūras kanonā ietvertās kultūras vērtības, apzināt latviešu kultūras mantojumu, sekmēt izpratni par literatūru kā kultūras sastāvdaļu, rosināt pārspriedumu rakstīšanā argumentēti izmantot kultūras vai literatūras faktus. |
Latviešu valoda un literatūra |
|||||
Nataļja LUKAŠEVIČA |
Metodiskā izstrādne ir veidota kā prezentācija, lai izglītojamie saprastu ka idiomu izpratne veidojas caur konteksta izpratni. |
Angļu valoda |
|||||
Tatjana |
ATBALSTA MATERIĀLI 1.KURSA IZGLĪTOJAMO ZINĀŠANU LĪMEŅA IZLĪDZINĀŠANAI |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāti uzdevumi un atgādnes, lai 1.kurs izglītojamajiem palīdzētu likvidēt zināšanu robus angļu valodas pamatskolas kursā. |
Angļu valoda |
||||
Inta |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts mācību stundas apraksts un prezentācija, kura izveidota ar mērķi sekmēt izpratni par dabas aizsardzību, tās resursu lietderīgu izmantošanu un jaunāko tehnoloģiju pielietojumu mācību darba procesā, apgūstot tēmu. |
Sabiedrības un cilvēka drošība
|
|||||
Zoja |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts mācību stundas apraksts. Mācību stundas mērķis – dot iespēju izglītojamajiem pilnveidot savas prasmes strādāt analītiski ar tekstu par kultūras, ekonomikas niansēm, kas ietekmē kultūru apvienošanu un saplūšanu. |
Valodas, kultūras izpratne un izpausmes
|
|||||
Teresa EVSTRAKHINA |
Metodiskā izstrādne – prezentācija var palīdzēt vizualizēt pamatjēdzienu apguvi un matemātikas uzdevumu risināšanu. |
Matemātika |
|||||
Virgīnija FJODOROVA |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāti atjautības uzdevumi matemātikā, kas varētu sekmēt izglītojamo interesi par mācību priekšmetu. |
Matemātika |
|||||
Juris |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts video materiāls, kurā demonstrētie vingrinājumi palīdzētu attīstīt un pilnveidot izglītojamo fiziskās īpašības – lokanību, veiklību, izturību, kā arī veicinātu interesi par sportu, pozitīvu attieksmi pret darbu mācību stundā. |
Sports |
|||||
Edgars BALTACIS |
Metodiskajā izstrādnē sagatavots teorētiskais pamatojums un praktiski pielietojami ieteikumi veidojot izglītojamo izpratni par veselības, fizisko spēju un volejbola vingrinājumu savstarpējo mijiedarbību. |
Sports |
|||||
Nataļja |
INTEGRĒTĀ MĀCĪBU STUNDA LATVIJAS UN PASAULES VĒSTURĒ UN LITERATŪRĀ “TREŠĀ ATMODA LATVIJĀ” |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts integrētas Latvijas un pasaules vēstures un latviešu literatūras mācību stundas apraksts par Trešo nacionālo Atmodu Latvijā. |
Latvijas un pasaules vēsture un latviešu literatūra |
||||
Ināra Natālija |
MEISTARKLASE “MĀCĪBU PRIEKŠMETU INTEGRĒŠANA” KĀ VIENS NO VEIDIEM KOMPETENČU ATTĪSTĪŠANAI |
Metodiskajā izstrādnē aprakstīta integrēta matemātikas, ekonomikas un angļu valodas meistarklase. Šāda darba organizācijas forma īpaši piemērota izglītojamo caurviju kompetenču attīstības veicināšanai. |
Matemātika, ekonomika, angļu valoda |
||||
Pēteris Jans Olesia GASPEROVICH Ludmila |
Metodiskā izstrādne izveidota kā interaktīva spēle 1. - 4. kursa izglītojamajiem, lai veicinātu viņu loģiskās domāšanas attīstību un prasmi risināt vienkāršus sadzīves uzdevumus, lai tiktu paaugstināta izglītojamo ieinteresētība un motivācija mācībām. |
Matemātika, ķīmija, fizika, informātika, gan dabaszinības, vēsture |
Metodiskās izstrādnes 2017./2018.m.g.
MK nosaukums |
Skolotāji |
Metodiskā izstrādne |
Apraksts |
Nr. |
|
Valodu un komunikatīvo zinību MK |
Tatjana Ivanova |
Dzīves prioritāšu izvēle. |
Audzināšanas stunda. Stundas apraksts ar darba lapām, foto, kas palīdz izglītojamiem plānot savu nākotni. |
|
|
Natālija Andrejeva |
Ceļojumi |
Atklātā stunda. Mācību stundas apraksts ar darba lapām, kas palīdz iemācīt izglītojamos runāt par tēmu “Ceļojumi’’, papildināt un atkārtot vārdu krājumu. |
|
||
Natālija Nagle |
Leksikoloģija. Frazeoloģija. |
Latviešu val. 11.kl, Mācību stunda uz interaktīvās tāfeles, kas palīdz izprast leksikas slāņu diferenciācijas principus. |
|
||
Natalja Golubeva |
Apkartēja vide |
Mācību stundas apraksts, kas palīdz iemācīt izglītojamos runāt un apspriest apkārtējās vides problēmas. |
|
||
Ārija Šumeiko |
Kultūras vērtības Latvijas kultūras kanonā. |
Metodiskā izstrādne. Metodisko izstrādni var pielietot latviešu valodas un literatūras stundās, gan audzināšanas stundās dažādu kursuizglītojamajiem. Tā palīdzēs sagatavoties centralizētā eksāmena latviešu valodā 3.daļas uzdevuma sekmīgai izpildei, rakstot pārspriedumu par izvēlēto tematu un argumentācijai izmantojot kultūras vai literatūras faktus. |
|
||
Aneļa Baltoviča |
Testi un kontroldarbi izglītojamo zināšanu pārbaudē. |
Metodiskā izstrādne. Testi un kontroldarbu paraugi mācību priekšmetā-Profesionālā saskarsme |
|
||
Matemātikas, dabaszinību un tehnisko zinību MK |
Ludmila Bogačova Ināra Simanoviča Ilona Kunicka |
Spēle- Latvija skaitļos |
Metodiskā izstrādne. Metodiskais materiāls ir paredzēts visām mācību grupām. Šajā spēlē atradīsiet uzdevumus, kuri jums atgādinās jau par iegaumētiem faktiem, un arī tādus, kas raisīs un attīstīs loģiskas spriešanas spējas. |
|
|
Ludmila Bogačova |
Dokumentu noformējums. Automātiskais saturs. Konspekts. |
Metodiskais darbs. Instrukcijajaunam Microsoft Word 2010 – 2016. Kā iemācīt skolēnus pareizi noformēt dokumentus. Metodisko materiālu var izmantot informātikas stundu laikā |
|
||
Inga Kalviša |
Digitālais multimetrs |
Atklātā stunda fizikā. Mācību stundas plāns, stundas gaitas apraksts, darba lapa, laboratorijas darbs- prezentācija. |
|
||
Ivars Slesars |
Tests zināšanu apguvei ģeogrāfijā |
Mācību stundas apraksts, kas palīdzēs apgūt jauno mācību vielu, veicinās izglītojamo patstāvību vielas apguvē. |
|
||
Sociālo zinību un kultūrizglītības MK |
Ilona Kunicka |
Prāta mīklas par Latviju |
Prezentācija- spēle par Latviju. |
|
|
Juris Ozols |
Aktualitātes profesionālās izglītības sporta organizatoru darbā |
video |
|||
Ivans Gaļašs |
Mācību sasniegumu vērtēšanas formas un metodiskie paņēmieni |
Metodiskā izstrādne. Izstrādāti kopīgi kritēriji programmai “Sports”, Daugavpils Būvniecības tehnikuma izglītojamo prasmju un iemaņu novērtēšanai. |
|
||
Natālija Leončuka |
Livonijas ordeņa valstis. Kurši un zemgali. Ģermāņu un indiešu mīti. Vara un tās veidošanās. |
Vēstures mācību stundas. Stundu gaita, darba lapas, uzdevumi. |
|
||
Arnolds Gulbis |
Latvijas Republikas neatkarības atjaunošana |
Atklātā stunda, apraksts, izmantoto jēdzienu skaidrojums, darba lapas, prezentācija. |
|||
Būvniecības nodaļas MK |
Aleksandrs Boginskis Sergejs Lukjanskis |
Ēku nesošās konstrukcijas (ārsienas, iekšsienas, starpsienas) |
Būvdarbu tehnoloģija. Mācību stunda. Prezentācija. |
|
|
Aleksandrs Ivanovs |
Kļūdas, kas ietekmē rasējuma vērtējumu. |
Metodiskā izstrādne |
|
||
Alevtina Bogdanova |
Apmetuma iedalījums un veidi. |
Metodiskā izstrādne. Teorētiskais materiāls stundām ,,Apmešanas darbi” .Uzskates un citi mācību līdzekļi, lai varētu iepazīstināt audzēkņus ar apmetuma veidiem un to klasifikācijām. |
|
||
Faina Oļehnoviča Iveta Avotniece |
Ekoloģiskā būvniecība |
Metodiskā izstrādne. Izstrādāts mācību materiāls un prezentācija pedagogiem un izglītojamajiem par ekoloģiskās būvniecības pamatprincipiem un pielietojumu |
|
||
Inna Koluža |
Iepazīstināt un iemācīt izglītojamajiem nepieciešamo materiālu aprēķināšanu noteikta laukuma flīzēšanai |
Mācību stundas apraksts. Mācību priekšmets:Flīzēšana. Teorija. Specialitāte: Apdares darbu tehniķis |
|
||
Juris Dobrovoļskis |
Augstvērtīgais apmetums |
Mācību stundas apraksts. Mācību priekšmets:Apmešanas darbi Specialitāte:Apdares darbu tehniķis |
|
||
Paulis Lubgāns |
Praktisko mācību stundu struktūra |
Metodiska izstrādne. Izstrādāts materiāls, kādai jābūt praktisko mācību stundas struktūrai, kādas metodes var izmantot, lai sekmīgi organizēt mācību stundu. |
|
||
Sergejs Lukjanskis |
Ēku pamati |
Metodiskā izstrādne Mācību priekšmets: ĒKU DAĻAS UN BŪVKONSTRUKCIJAS Specialitāte: Arhitektūras tehniķis. Apkopotas zināšanas un prasmes par ēku un inženierbūves pamatu uzbūvi |
|
||
Nataļja Apanoviča |
Krāsu klasifikācija |
Metodiskā izstrādne iepazīstina ar krāsu pielietojumu, krāsu sastāvu, krāsu veidiem, krāsu īpašībām, veido izpratni par krāsu pielietojumu praksē. |
|
||
Viktors Ļahs |
Koka sugas, to uzbūve un sastāvdaļas |
||||
Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas nodaļas MK |
Genrihs Zablockis Nikolais Tukišs |
Apkures sistēmu veidi un sastāvdaļas. Apkures katlu veidi, darbības principi un to izvēle. |
Metodiskā izstrādne kurā iedziļināti aplūkoti vairāku cietā kurināmā katlu darbības principi, būtiskākie aspekti to apkopē un darbībā. |
|
|
Raimonds Vadzis |
Materiālu makro mikro struktūras analīze, lūzumu pētīšana |
Metodiskais līdzeklis paredzēts “Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas” nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem, kā arī to ir iespējams izmantot informācijas ieguvei programmas“Materiālmācība” izglītojamajiem. |
|
||
Aleksandrs Jurkevičs |
Laboratorijas darbs “Uzbūvēt vienkāršu elektroģeneratoru” |
Metodiska izstrādne. Laboratorijas darbs ar pielikumiem. Metodiskais materiāls ir paredzēts izmantot metinātāju un apdares darbu tehniķu specialitātē tēmas “Ģeneratori” apguvē kā papildmateriāls vielas labākai apguvei. |
|
||
Metināšanas nodaļas MK |
Jurijs Umbraško Stepans Ščerbakovs Mihails Stankevičs |
Elektriskais loks un tā lietošana metināšanā. |
Metodiskā izstrādne, prezentācija. Šie metodiskie ieteikumi ir domāti skolotājam, lai palīdzētu novadīt nodarbības atbilstošajam tematam izglītojamiem, kuri mācās izglītības programmā „Metālapstrāde” un apgūst profesiju „Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)” 1 gada garumā. |
|
|
Jurijs Umbraško |
Audzēkņu vērtības kā mācīšanās motivācijas veicinātājs profesionālās izglītības iestādē |
Prezentācija, kurā noskaidrotas audzēkņu vērtības un izstrādāta metodika mācīšanās motivācijas veicināšanai, balstoties uz empīriskā pētījuma rezultātiem |
|
||
Autotransporta nodaļas MK |
Aleksandrs Tavkins |
Dīzeļdegviela |
Mācību stundas plāns, prezentācija materiālmācības priekšmeta apguvei. |
|
|
Igors Ponomarenko |
Dīzeļmotora barošanas sistēma |
Prezentācija mācību stundai. |
|
||
Ceļu būves MK |
Inga Pujate Juris Buls |
Komunikācijas prasmes Betonu veidi un īpašības. Ogļūdeņražu reakcijas Ģeosintētiskie materiāli Ceļi tuksnešos |
Audzināšānas stunda, anketas, prezentācija, video mat. apraksts. Atklātā stunda, prezentācija foto, apraksts. Atklātā stunda, prezentācija, darba lapa Lekcija, prezentācija, apraksts. Stundas apraksts, spēle, darba lapa. |
|
|
Arhitekturas un dizaina nodaļas MK |
Ineta Auzāne Valentīna Siņakova Māris Besakirskis |
Profesionālās kvalifikācijas eksāmena programma izglītības programmā „Interjera dizains” kvalifikācijā „Interjera noformētājs” interjera projekta mapes satura izstrāde. |
Uzskates materiāls izglītojamajiem un skolotājiem, arhitektūras un dizaina nodaļa, Izglītības programma “Interjera dizains”, 2.kurss (divgadīgā izglītības programma), 4. kurss (četrgadīgā izglītības programma). |
|
|
Jolanta Savvina Egons Kivkucāns |
Grafika – kartonogrāfija Mērķauditorija: Interjera noformētājs 1.kurss un Arhitektūras tehniķis 1.kurss |
Mācību stundas apraksts ar pielikumiem. Atslodzes uzdevumi, audzēkņu iepazīstināšana un strādāšana grafikas tehnikā |
|
||
Lija Gladeviča |
Stresori un izdegšanas sindroma riski profesionālās izglītības skolotāja darbā. |
Metodiskā izstrādne.Teorētiskajā daļā – aplūkota jēdziena izdegšanas sindroms būtība, izplatība skolotāju vidū, faktori, kas ietekmē izdegšanas sindromu meklētas tā samazināšanas iespējas. Praktiskajā daļā – izklāstīta profesionālās izglītības iestādēs nodarbināto skolotāju aptaujas datu analīze par izdegšanas sindroma izplatību skolotāju vidū kā arī faktori, kas veicina izdegšanas sindromu. |
|||
Ņina Rudzja Tatjana Fjodorova |
Grafiskais izdales materiāls priekšmetos: Rasēšana un Interjers |
Grafiskais izdales materiāls, kurā optimizēti mācību uzdevumi, to izpildīšana aksonometrisko attēlu konstruēšanai un telpu maketēšanai. |
|
||
Aleksandrs Ivanovs |
Rasējumu vērtēšanas principi un kritēriji |
Metodiskā izstrādne. |
|||
IPĪV Dagda |
|||||
Ēdināšanas pakalpojumu MK |
Ināra Artimoviča |
„Konditorijas iztrādājumi un gatavošana” |
Metodiska izstrādne kurā apkopotas konditorijas izstrādājumu receptes. |
||
Līga Gabrāne |
Asins pārliešana |
Prezentācija kuru var izmantot audzināšanas stundās lai sniegt priekštatu par asins pārliešanas attīstību, izprast donoru kustības būtību, iedvesmot jauniešus kļūt par donoriem. |
|||
Inese Līvmane |
Tehnoloģiskās kartes |
Metodiskā izstrādne, kā tiek izstrādātas tehnoloģiskās kartes ar praktiskiem piemēriem. |
|||
Inese Pļesņa |
“Mans hobijs jauna produkta pamatā” |
Metodiskā izstrādne pielietojama praktisko mācību organizēšanā tirgzinībās. Tā palīdz labāk izprast teorijas saistību ar dzīves realitātēm. Ir aprobēta stundā. Stundas apraksts ar prezentāciju. |
|||
Valdis Bogrecs |
Flīžu šuvju aizdare |
Prezentācija izglītojamiem, kas apgūst programmu «Būvdarbi». Teorētiskās un praktiskās nodarbībās flīzēšanā. |
|||
Juris Andžāns |
Vispārīgie jautājumi un vadītāju pienākumi |
Metodiskais darbs Zināšanas audzēkņiem par ceļu satiksmes noteikumu vispārīgiem jautājumiem, var izmanot mācot ceļu satiksmes noteikumus. |
|||
Ainārs Strolis |
Praktiskā darba uzdevumu vērtēšana |
Metodiskā izstrādne, kā iemācīt izglītojamos sastādīt apdares darbu lokālās tāmes. |
|||
Anita Brice |
Dzīves vērtības. Audzināšanas stunda. |
Problēmu izvirzīšanas un formulēšanas stunda. Stundas aprasts, pašvērtējums. |
|||
Grigorijs Potapovs |
Autoservisa grāmata. |
Metodiskā izstrādne. Prezentācija, kurā viegli paskaidrots par auto kopšanas darbiem un izmaksām . |
|||
Aina Bluka |
Būvmateriāli un to galvenās īpašības. Klupšanas akmeņi pirmās mājas būvēšanā. |
Prezentācijās apkopota informācija par būvmateriāliem un to svarīgām īpašībām, būtiskākiem pieturpunktim būvniecības sākumā. |
|
||
Viktors Ivanovs |
Līniju salaidumi |
Rasēšana. Metodiskā izstrādne. Līniju salaidumu konstruēšanas paņēmieni nepieciešami detaļu rasēšanā mašīnbūves un celtniecības rasējumos. |
|||
Ivars Slesars |
Tests zināšanu apguvei ģeogrāfijā. |
Metodiskā izstrādne. Mācību stundas apraksts un tests, kas palīdzēs apgūt jauno mācību vielu, veicinās izglītojamo patstāvību vielas apguvē. |
|||
Teresa Evstrakhja |
Tangrammas izmantošana ģeometrijas stundās |
Mācību stundas apraksts- prezentācija. |
|||
Nataļja Lukaševiča |
Angļu valoda apkārt zemeslodei ,,English around the world’’ |
Mācību stunda- prezentācija. |
|||
Jevģēnijs Dubovecs |
Galda teniss, aizsardzības taktika pret uzbrukumu. |
Metodiskā izstrādne sportā. |
|||
N.p.k. |
Metodiskā materiāla nosaukums |
Apraksts |
Pedagogs |
1. |
Daži algoritmizācijas izmantošanas paņēmieni latviešu valodas stundās |
Starppriekšmetu metodisks materiāls, kas palīdz apgūt gramatikas, orfogrāfijas un ortogrāfijas likumus latviešu valodā. |
N.Nagle |
2. |
Mācību stundas apraksts ar darba lapām, kas palīdz iemācīt izglītojamos runāt un aprakstīt mākslas šedevrus. |
N.Golubeva |
|
3. |
Metodiskais palīglīdzeklis atbilst mācību priekšmeta „Literatūra” programmai un izmantojams kā tēmas nobeiguma pārbaudes darbiem, vērtējams 10 ballu sistēmā. Pārbaudes darbi tiek piedāvāti trijos variantos: dzejas teksta analīze, prozas teksta analīze un lugas analīze. |
A.Nikitina |
|
4. |
Praktisku uzdevumu risinājums, uzdevumu piemēri, kuri tiek izmantoti gan ekonomikas, gan matemātikas priekšmetā. |
I.Simanoviča, I.Kuņicka |
|
5. |
Inquiry based learning metodes izmantošana profesionālo skolu izglītojamajiem |
Metodisks materiāls par Inquiry based learning metodes praktisku izmantošanu fizikas, ķīmijas un citu mācību priekšmetu pasniegšanā. Šo metodiku var izmantot ne tikai vispārējās vidējās izglītības priekšmetu skolotāji, bet arī profesionālo priekšmetu skolotāji, īpaši praktiskajās mācībās. |
I.Kalviša |
6. |
Metodisks materiāls/Spēle, ko var izmantot izglītojamiem, pedagogiem un pašiem izglītojamajiem būs interesanti uzzināt, kas viņu dzīvē ir galvenais, kuras no dzīves vērtībām ir prioritāras.Ar konkrētu piemēru palīdzību izglītojamie spēs paust un aizstāvēt savu viedokli. |
A.Baltoviča |
|
7. |
Četru gadu ceļš no Latvijas valsts proklamēšanas līdz starptautiskai atzīšanai |
Metodisks materiāls/prezentācija par Latvijas proklamēšanu un atzīšanu Latvijas vēstures stundām. |
A.Gulbis |
8. |
Metodisks līdzeklis kā pārbaudīt virsmas flīzēšanas veikto darbu kvalitāti. Uzdevuma izpildes pārbaudes kritēriji un vērtēšanas tabula. |
S.Lukjanskis, I.Koluža |
|
9. |
Izstrādnē apkopota informācija par nozīmīgākajiem BP cenu veidošanas jautājumiem, prezentācija un izdales materiāli. |
V.Vasilis |
|
10. |
Metodisks materiāls par cietības mērīšanu pēc Brineļa, Rokvela un Vikersa metodes. |
R.Vadzis |
|
11. |
Šie metodiskie ieteikumi ir domāti skolotājam, lai palīdzētu novadīt nodarbības atbilstošajam tematam izglītojamiem, kuri mācās izglītības programmā „Metālapstrāde” un apgūst profesiju „Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)” 1 gada garumā. |
J.Umbraško |
|
12. |
Metodisks līdzeklis paredzēts Metināšanas nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem veicot praktiskās mācības. |
T.Plinte, V.Mizāns |
|
13. |
Dīzeļdzinēja jaudas palielināšana |
Izstrādnē ir sniegti ieteikumi automobiļa dīzeļdzinēja vadības bloku uzlabošanai. Secīgi parādīts kā palielināt dīzeļdzinēja jaudu ar datorprogrammas palīdzību. |
K.Sarans |
14. |
Metodiskajā materiālā/prezentācijā ir apkopota informācija par automobiļu cilindru galvas uzdevumiem, veidiem, elementiem, uzstādīšanas prasībām,cilindru galvas nostiprināšanas prasībām. |
A.Veliks |
|
15. |
Metodiskais materiāls/prezentācija ļauj izprast un apgūt automašīnas stūres uzbūvi un darbību, uzzināt iespējamos darbības traucējumus un to novēršanu. |
A.Tavkins |
|
16. |
Ģeometriskā nivelēšana: paaugstinājuma mērīšana, nivelēšanas gājiens, uzmērīšana ar starppunktiem |
Izstrādne paredzēta iglītojamo izpratnes veidošanai par augstumu mērīšanu. Vispārājam priekšstatam uzskaitītas dažādas augstumu noteikšanas metodes, aprakstīts ģeometriskais augstumu mērīšanas princips, nivelēšanas gājiens, uzmērīšana ar starppunktiem. |
J.Ancāns |
17. |
Testi un kontroldarbi izglītojamo zināšanu pārbaudei ceļu būvē |
Izstrādāti 4 testi Power Point programmā un 4 kontroldarbi ar vērtēšanas skalām profesionālā mācību priekšmeta „Ceļu tīklu sistēmas” apgūstamajām tēmām izglītības programmai “Ceļu būvtehniķis”, lai audzēkņi strādājot pāros vai individuāli spētu novērtēt savas zināšanas par konkrēto tēmu. |
I.Pujate |
18. |
Ātrās prototipēšanas FDM tehnoloģijas iespēju analīze mācību tehnisko līdzekļu izveidei |
Izstrādnē aplūkota ātrās prototipēšanas FDM tehnoloģijas klasifikācija un šīs tehnoloģijas galvenās īpašības. Apskatīts prototipēšanas FDM tehnoloģijas veids (3D printēšana), kā arī aplūkotas dažādu materiālu īpašības, kuri ir nepieciešami mācību tehnisko līdzekļu izveidei. Aprakstīts eksperiments, kura gaitā tika pārbaudīts viens no FDM tehnoloģijas materiāliem. Izmantojot datorprogrammu SolidWorks tika uzmodelēti paraugi, kuri pēc tam tika izprintēti ar 3D printēšanas metodi pielietojot PLA materiālu. Izgatavotie paraugi tika pārbaudīti uz pārraušanu attiecībā pret pārraušanas spēka pielikšanas virzienu kā arī tika veikta nepieciešamo spēku pielikšanas skaitliskā analīze. Ir izstrādāta robota satvērēja karkasa modeļa skice, kuru ir iespējams izgatavot izmantojot FDM tehnoloģiju, 3D printēšanu. |
L.Gladeviča |
19. |
Interaktīva prezentācija praktiskai nodarbībai/spēlei kultūras un mākslas vēstures nodarbībām. Izstrādne palīdz izprast 20.gs.kultūras un mākslas galvenos jēdzienus, sekmē izglītojamo interesi par modernisma virzieniem, to attīstību un vērtībām. Materiāls ir paredzēts darbam ar interaktīvo tāfeli. |
V.Siņakova |
|
20. |
Izstrādnē ir aplūkoti elektrotehnikas mēraparātu konstrukciju un darbības principi, apskatīta mērījuma kļūdas aprēķināšanas metode, klasiskie bultas mēraparāti un digitālie multimetri. Detalizēti apskatītas mēraparātu ieslēgšanas instrukcijas. Aprakstīts, kādus mēraparātus lieto, kas palīdz pareizi izvēlēties mērīšanas funkcijas un pareizi pieslēgt mēraparātu ķēdē. |
J.Kevišs |
Dekoratīvais sienu apmetums |
Flīžu līmēšana |
Ģipškartona plākšņu konstrukcijas |
Ūdens sildītāja pievienošana apkures sistēmai |