Arhitektūras un dizaina |
|||
Sigita IGNATĀNE |
Mūsdienās audzēkņiem pietrūkst prasmes un prasmes analizēt mākslas darbus pēc kritērijiem. Metodiskā izstrādne izveidota ar mērķi koordinēt audzēkņu pašvadītu darba procesu, veicināt viņu loģisko domāšanu, un attīstīt analizēšanas spējas. |
Krāsu mācība un gleznošana |
|
Ineta AUZĀNE |
Metodiskā izstrādne izveidota kā uzskates materiāls audzēkņiem un skolotājiem interjera maketa izstrādē, izmantojot darba procesa foto fiksāciju. Materiāls var tiek pielietots kā piemērs izstrādājot semestra darbus praktiskajās mācībās (Interjera objektu projektēšana un maketēšana). |
Praktiskās mācības (Interjera objektu projektēšana un maketēšana) |
|
Egons KIVKUCĀNS |
KOMIKSU STILA ZĪMĒJUMI, PIELIETOJOT VIENU UN DIVUS SATEKPUNKTUS |
Metodiskās izstrādnes izveidota, lai audzēkņiem pastiprinātos interese par zīmēšanu un perspektīvas zinātni. Padziļinātos zināšanas par telpas attēlojumu un priekšmetisko vidi tajos. Kā arī, lai rastos lielāka izpratne par formu izvietojumu trīsdimensiju telpā. |
Zīmēšana |
Valentīna SIŅAKOVA |
Metodiskā izstrādne izveidota ar mērķi: apkopot nepieciešamo mācību un metodisko materiālu izglītojamajiem un pedagogiem mācību priekšmetā formu mācība un maketēšana tēmas izpētei un apguvei. |
Formu mācība un maketēšana |
|
Ņina RUDZJA |
Metodiskais līdzeklis izstrādāts, lai palīdzētu audzēkņiem iepazīties ar dažādiem izteiksmes līdzekļiem un metodēm kompozīcijas uzdevumu veikšanai, sekmēt viņu estētisko un intelektuālo attīstību. |
Interjers |
|
Adrija POTAŠA |
Metodiskā izstrādne izveidota ar mērķi: Mudināt izglītojamos iejusties interjera dizainera profesijā un uzdot izveidot nelielu interjera dizaina projektu - planšeti. Attīstīt audzēkņu radošumu, nostiprinot teorētiskās zināšanas, veidojot radošos pārbaudes darbus. |
Interjers |
|
Zaiga PETTERE |
SKICĒŠANAS MATERIĀLI. ALKOHOLA TUŠA
|
Metodiskā izstrādne izveidota ar mērķi: Iepazīstināt ar jauno darba materiālu un tehniku, padarīt mācību procesu interesantāku. |
Zīmēšana |
Jeļena TROFIMOVA |
Metodiskās izstrādne par telpas plāna skici ir nozīmīga un aktuāla apgūstot interjera dizainera speciālista profesiju. Šajā izstrādnē ir sistematizēts un vizualizēts telpas plāna skices tapšanas process. |
Tehniskā grafika |
|
Olga KRUMPĀNE |
Metodiskā izstrādne izveidota ar mērķi: paaugstināt mācību priekšmeta “Pilsētbūvniecība” apgūšanas augstu kvalitāti un sniegt izglītojamajiem iespēju pielietot pilsētbūvniecības zināšanas multidisciplinārajā- arhitektūras, vēstures, ekonomikas un socioloģijas- kontekstā. Izstrādātais materiāls nodrošinās skolotāju un izglītojamo ikdienas mācību darbu efektivitāti un izglītojamajiem nodrošinās iespēju apgūt mācību priekšmeta standartā un profesiju standartā noteiktās kompetences. |
Pilsētbūvniecība |
|
Genrihs PLEČKENS |
Metodiskā izstrādne izveidota kā mācību līdzeklis audzēkņiem un skolotājiem apgūstot rasēšanā tēmu “Attēli – skati, griezumi,šķēlumi ”. |
Rasēšana |
|
Autotransporta nodaļa |
|||
Jurijs ANDŽĀNS |
Izstrādne paredzēta automehāniķu apmācībai priekšmetā «Automobiļa šasijas remonts» vai «Automobiļu uzbūves pamati» tēmā «Sajūgi». Mērķis: sniegt izglītojamiem zināšanas par sajūgu uzbūvi, darbību, darbības traucējumiem un sajūga defektiem. |
Automobiļu uzbūves pamati. Automobiļu šasijas remonts |
|
Deniss GORŠENTOVS |
Paredzēts, ka pēc tēmas apguves audzēkņi zinās sistēmas darbības principu, kā arī iegūs izpratni, kas ļaus viņiem defektēt un labot iesmidzināšans sistēmas problēmas. Tēmas apguvē integrēta profesionālā svešvaloda. |
Elektronisko sistēmu remonta pamati |
|
Konstantins SARANS |
Meistarklase izveidota, lai audzēkņiem parādītu interesantu, stilīgu, mūsdienīgu un izdevīgu virzienu – dzinēju tūningu. Izstrādnē iekļauta informācija par vadības bloku veidiem, iespēju nolasīt-ierakstīt informāciju no vadības blokiem un sniedz vadības bloku programmēšanas pamatus. |
Meistarklases |
|
Aleksandrs TAVKINS |
OTTO MOTORU BAROŠANAS SISTĒMAS ELEMENTU REMONTS |
Metodiskā izstrādne sagatavota kā mācību stundas apraksts un prezentācija ar mērķi palīdzēt apgūt zināšanas par barošanas sistēmas attecēm un to diagnostikas un remonta iespējām. |
Automobiļu tehniskā apkope un remonts |
Aigars VELIKS |
DĪZEĻDZINĒJU DEGVIELAS IEŠPRICES SISTĒMA «COMMON RAIL» |
Metodiskā izstrādne sagatavota kā mācību stundas apraksts un prezentācija ar mērķi palīdzēt apgūt zināšanas par konkrētas dīzeļdzinēju iešprices sistēmu “Common Rail”, komponentu sistēmas nozīmi, to darbības principiem un iespējamajiem defektiem. |
Automobiļu elektrisko sistēmu barošanas avoti |
Būvdarbu nodaļa |
|||
Valdis BOGRECS |
Metodiskās izstrādnes autors iepazīstina ar lamināta izmantošanas priekšrocībām un trūkumiem. Iepazīstina ar nepieciešamajiem instrumentiem, grīdas sagatavošanu lamināta ieklāšanai. Kā arī lamināta ieklāšanas tehnikām. |
Grīdu klāšana |
|
Jurijs DOBROVOĻSKIS |
Metodiskās izstrādnes autors iepazīstina ar linoleja veidiem, ražošanu, izmantošanas priekšrocībām un trūkumiem. Iepazīstina ar nepieciešamajiem instrumentiem, grīdas sagatavošanu linoleja ieklāšanai. Kā arī linolejā ieklāšanas tehnikām. Metodiskajā izstrādnē integrēta profesionālā svešvaloda. |
Grīdu klāšana |
|
Jurijs DOBROVOĻSKIS |
Metodiskās izstrādnes autors iepazīstina ar dabīgo dēlīšu parketu, tā veidiem, izmantošanas priekšrocībām un trūkumiem. Iepazīstina ar nepieciešamajiem instrumentiem, grīdas sagatavošanu parketa ieklāšanai. Kā arī parketa ieklāšanas tehnikām. Metodiskajā izstrādnē integrēta profesionālā svešvaloda. |
Grīdu klāšana |
|
Ainars STROLIS |
Ar izstrādnē piedāvātajiem uzdevumiem saskaras ikviens grīdas ieklājējs. Izpildot doto uzdevumu izglītojamais atsvaidzina apmācības programmā iegūtās zināšanas un sagatavo sevi darba dzīvei. |
Grīdu klāšana |
|
Viktors IVANOVS |
Prezentācijā tiek apkopoti galvenie jautājumi, ar kuriem saskarsies krāšņu un kamīnu mūrnieks savā darbā. Audzēkņi tiek iepazīstināti ar apkures ierīču vēsturi, krāšņu uzbūvi un materiāliem, kurināmā sadegšanas procesu, dūmvadiem. Metodiskā izstrādnē integrēta profesionālā svešvaloda. |
Podnieku darbu tehnoloģija |
|
Edgars ĻEHOVS |
Autors aicina lasītājus izpētīt ekoloģisko problēmsituāciju rašanos dažādos būvniecības posmos 21.gadsimtā un meklēt iespējamos ilgtspējīgus risinājuma veidus. Piedāvā prezentāciju ar informatīvajiem attēliem, video un tabulām. Metodiskā izstrādnē integrēta profesionālā svešvaloda. |
Būvniecības procesi un būvdarbu veidi |
|
Vitālijs ĻEHOVS |
Prezentācijā autors iepazīstina mērķauditoriju ar jauniem materiāliem un to pielietošanas tehnoloģiju. Paredzot, ka iegūtā informācija ļaus izvēlēties noteiktai telpai, vietai piemērotāko flīžu un līmes veidu. |
Flīzēšana |
|
Inna KOLUŽA |
Metodiskā izstrādne izveidota kā prezentācija ar shēmām un attēliem, kuru var izmantot prakses vadītāji, sagatavojot audzēkņus darbam uzņēmumos. |
Kvalifikācijas prakse |
|
Alevtina BOGDANOVA |
Metodiskajā izstrādnē ievietotais materiāls praktiski pielietojams teorētiskajām stundām mācību priekšmetā apmešanas darbi. Jaunieši var patstāvīgi padziļināt savas zināšanas izmantojot pievienoto video materiālu. |
Apmešanas darbi |
|
Viktors OBORŪNS |
informācija topošajiem apdares darbu tehniķiem par jumta siltināšanu un uzklāšanu, aprakstā tiek izmantoti materiāli no internetresursiem un grāmatām. Materiālu iespējams izmantot atkārtojot mācīto patstāvīgi un klasē. Audzēkņiem ir iespēja iepazīties ar pieejamajiem darba rīkiem, kuri nepieciešami darbā. |
Sausās būves darbu tehnoloģija |
|
Sergejs LUKJANSKIS Igors LUKJANSKIS |
Autori piedāvā iepazīties ar sausajā būvē izmantojamajām sistēmām, materiālu klāstu un instrumentiem. Izstrādne veidota ar mērķi: veicināt izpratni par sausās būves sistēmu pielietošanu. |
Ēku daļas un būvkonstrukcijas |
|
Faina OĻEHNOVIČA |
Apkopotā informācija dos iespēju uzzināt flīžu un plākšņu ieklāšanas īpatnības uz dažādiem pamatiem: kādus materiālus izmantot darba izpildei, kā pareizi izvēlēties materiālu virsmas sagatavošanai mitrās telpās un veikt hidroizolācijas darbus. |
Būvdarbu tehnoloģija Materiālmācība |
|
Viktors VASILIS |
Situācijā, kad mācību iestādēm ir jānodrošina apmācības attālināti, pedagogiem atbilstoši mācību priekšmetu programmai ir jāizstrādā apguves plāns katrai tēmai, lai izglītojamie spētu patstāvīgi apgūt mācību vielu. Tas ir attiecināms arī uz praktiskajām nodarbībām. Gan pedagogiem, gan izglītojamajiem tas ir izaicinājums un jauna pieredze. |
Kvalifikācijas prakse |
|
Imants LAZOVSKIS |
Vienkārši un saprotami topošajiem apdares darbu tehniķiem sagatavota informācija par jumta siltināšanu un uzklāšanu, aprakstā tiek izmantoti materiāli no internetresursiem un grāmatām. Materiālu iespējams izmantot atkārtojot mācīto patstāvīgi un klasē. |
Praktiskās mācības |
|
Aleksandrs BOGINSKIS Imants LAZOVSKIS |
Autori piedāvā videofilmu, kurā parādīta sienu apšūšana. Tiek izmantots Knauf video, kuram pievienoti titri latviešu valodā. |
Praktiskās mācības |
|
Staņislavs PLONIŠS |
Metodiskā izstrādne paredzēta topošajiem un esošajiem kokapstrādes iekārtu operatoriem. Apkopotā informācija veicinās izpratni par dažādiem mehānismiem un līdzekļiem, kuri samazina vides riska faktorus, sniegs zināšanas par mehānismiem, ierīcēm un to pielietošanu. Apgūtās zināšanas un prasmes par darba vides riska faktoriem kokapstrādē mazinās nelaimes gadījumu iespējamību. |
Sabiedrības un cilvēka drošība |
|
Jānis BUĻS |
AR ĶĪMISKO VIELU IEDARBĪBU SAISTĪTO DARBA VIDES RISKU NOVĒRTĒŠANA |
Autors izstrādnē definē ķīmiskas vielas. Iepazīstina ar ķīmisko vielu iedalījumu, apzīmējuma etiķetēm, iedarbības ceļiem. Skaidro nepieciešamos drošības noteikumus darbā ar ķīmiskām vielām un rīcību ārkārtas situācijās. |
Sabiedrība un cilvēka drošība |
Guntars JAPIŅŠ |
Metodisko izstrādni var izmantot mācīšanas procesā pedagogi un individuāli - audzēkņi, kas apgūst apdares darbu tehniķa profesiju. |
Pagaidu koka konstrukciju izgatavošana |
|
Būvniecības nodaļa |
|||
Arnolds GULBIS |
Metodiskā izstrādne veidota ar mērķi parādīt, ka dažādu metožu, IT tehnoloģiju un uzskates materiālu pielietojums dod iespēju pedagogam palielināt izglītojamo mācību slodzi, izglītojamajiem labāk uztvert mācību vielu un padara stundu interesantāku. |
Ceļu būvmateriāli |
|
Jāzeps JUŠĶEVIČS |
Metodiskajā izstrādnē autors pievērš uzmanību audzēkņa, pedagoga un arī darba vietas pieredzes ietekmei uz ikdienas plānošanu darba vietā. |
Būvdarbu dokumentācijas sagatavošana un plānošana |
|
Jānis ANCĀNS |
Metodiskā izstrādne ir saistoša visiem ģeodēzijā strādājošiem un šajā darbā aprakstītais aprēķins ir viens no biežāk veicamajiem aprēķiniem plaknē. |
Ģeodēzijas pamati. Ģeodēzija |
|
|
|||
Voldemārs MIZĀNS |
METINĀTO ŠUVJU IZPILDĪŠANAS PAŅĒMIENI DAŽĀDĀS TELPISKĀS POZĪCIJĀS |
Metodiskā izstrādne paredzēta Metālapstrādes nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem, kā arī to var izmantot informācijas ieguvei par metināšanas posteņa iekārtu, aparatūru un aprīkojumu sagatavošanu darbam, detaļu un konstrukciju metināšanai sagatavošanu metināšanai, metināšanas iekārtu pareizo funkciju izvēli un uzstādīšanu, darba aizsardzības un ugunsdrošības noteikumiem. |
Praktiskās mācības Metināšanas darbi |
Jānis KEIŠS |
Metodiskā izstrādne paredzēta Metālapstrādes nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem, kā arī to var izmantot informācijas ieguvei par tērauda termisko apstrādi, veidiem, pielietošanu |
Materiālmācība |
|
Jurijs UMBRAŠKO |
Situācijā, kad mācību iestādēm ir jānodrošina apmācības attālināti, pedagogiem atbilstoši mācību priekšmetu programmai ir jāizstrādā apguves plāns katrai tēmai, lai izglītojamie spētu patstāvīgi apgūt mācību vielu. Tas ir attiecināms arī uz praktiskajām nodarbībām. Gan pedagogiem, gan izglītojamajiem tas ir izaicinājums un jauna pieredze. |
Kvalifikācijas prakse |
|
Ēdināšanas pakalpojumu nodaļa |
|||
Marija ALEKSEJEVA |
Metodiskā izstrādne izveidota ar mērķi: pirms praktiskajām nodarbībām nostiprināt un sistematizēt topošo ēdināšanas speciālistu teorētiskās zināšanas par dažādu mīklu izgatavošanu. |
Praktiskās nodarbības. Ēdienu un miltu izstrādājumu gatavošana |
|
Sarmīte MEĻNIKOVA |
Metodiskās izstrādnes mērķis: Sniegt priekšstatu par funkcionālo pārtiku. Veicināt izglītojamo izpratni par funkcionālo pārtiku to lietošanu uzturā, tās nozīmi. |
Pārtikas preču zinības |
|
Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģiju nodaļa |
|||
Nikolajs TUKIŠS Genrihs ZABLOCKIS Mihails STANKEVIČS |
APKURES SISTĒMU IEDALĪJUMS. VENTILĀCIJAS IEKĀRTU DARBĪBAS PRINCIPS APKURES SEZONAS LAIKĀ |
Metodiskais darbs ir izveidots kā turpinājums iepriekšējajam darbam “Apkures sistēmas ar cietā kurināmā katlu optimizācija”, kā arī ir padziļinātais ieskats māju apkures risinājumos un optimizācijā. |
Apkures sistēmu apkalpošana un uzturēšana |
Raimonds VADZIS |
Metodiskais līdzeklis paredzēts “Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas” nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem, kā arī to var izmantot informācijas ieguvei programmas “Materiālmācība” izglītojamie. |
Materiālmācība |
|
Vispārizglītojošie priekšmeti |
|||
Nadežda SOLOVJOVA |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvātas astoņas prezentācijas: apgrieztā proporcionalitāte, daļas reizināšana un dalīšana, daļu saīsināšana, kvadrātsakne no reizinājuma, daļu saskaitīšana un atņemšana, kvadrātsaknes, parastās daļas, skaitļa jēdziena paplašināšana. , kurās apkopoti galvas rēķini dažādās tēmās, tās skolotāji var izmantot mācību stundas sākumā. |
Matemātika |
|
Virgīnija FJODOROVA |
Materiālu var pielietot matemātikas stundās, apgūstot ģeometrijas tēmas, kā arī ārpusstundu pasākumu ietvarā. Risinot krustvārdu mīklas, audzēkņi mācīsies strādāt grupā, uzklausīt grupas biedru viedokli, pieņemt pareizo lēmumu, pārvarēt grūtības, risināt problēmas. |
Matemātika |
|
Nataļja LUKAŠEVIČA |
Metodiskajā izstrādnē apkopotā informācija var tikt izmantota svešvalodas apguves ievadstundā, lai motivētu audzēkņus darbam. |
Angļu valoda |
|
Vera SAPEGO |
PUBLISKĀS RUNAS VEIDOŠANAS UN ANALĪZES IESPĒJAS MĀCĪBU STUNDĀ |
Metodiskās izstrādnes autors uzsver nepieciešamību iemācīt audzēkņus publiski uzstāties, tas nozīmē palīdzēt viņiem atklāt un izprast apgūstamās valodas īpatnības, nebaidīties publiski uzstāties. Publiskā runa ir mērķtiecīgi plānots process, lai mācību gada laikā vairākos mācību priekšmetos secīgi tiktu pilnveidota audzēkņu prasme uzstāties, izmantojot dažādas metodes un paņēmienus. |
Latviešu valoda |
Natālija NAGLE Ārija ŠUMEIKO Aļona ŅIKITINA Liene BRIEDE Nataļja GOLUBEVA Natālija ANDREJEVA Gunta ŠUKUROVA Tatjana IVANOVA |
Lai izveidotu latviešu, angļu un vācu valodu skolotāju kopīgu skatījumu par tekstpratības veidošanās veicināšanu profesionālās izglītības iestādē, tika apkopota uzkrātā praktiskā pieredze. |
Latviešu valoda un literatūra, angļu un vācu valoda |
|
Teresa JEVSTRAHINA |
Metodiskajā izstrādnē autors piedāvā uzdevumu par kopīgo darbu, to vizualizāciju un atrisinājumus. |
Fizika |
|
Aina BLUKA |
Metodiskās izstrādnes mērķis: rosināt aizdomāties par savu veselību un nākotni, kā arī izvērtēt savu dzīvesveidu un dzīves vidi. |
Zaļās prasmes |
|
Jans KEVIŠS |
Demonstrējums ar projektoru un stāstījums. Audzēkņu zināšanu pārbaude: Kontroldarbs ar paaugstinātas grūtības jautājumiem vai testa jautājumi. |
Elektrotehnikas un elektrodrošība |
|
Pēteris KALVĀNS |
Metodiskajā izstrādnē piedāvātā spēle tika veidota 1. - 2. kursa izglītojamajiem, lai veicinātu viņu loģiskās domāšanas attīstību un prasmi risināt vienkāršus sadzīves uzdevumus, lai tiktu paaugstināta izglītojamo ieinteresētība un motivācija mācībām. |
Fizika |
|
Emīlija MIĻEVIČA |
Metodiskā izstrādne ir veidota ar mērķi: sekmēt izpratni par ekonomikas pamatjautājumiem un ekonomiskām sistēmām. Izstrādātā darba lapa ietver gan teoriju, gan praktiskos uzdevumus, gan asociācijas, kas palīdz izglītojamajiem iegaumēt un atpazīt informāciju. |
Iniciatīva un uzņēmējdarbība |
|
Ludmila LOVČINOVSKA |
Vēsture ir sarežģīts priekšmets, kas satur plašu informācijas apjomu. Mūsdienu jaunieši labāk uztver informāciju, kas ir mobila, nepārslogojoša. Tāpēc ņemot vērā jaunās izglītības modeļa nosacījumus, shēmu izmantošana, dod iespēju veidot interesantas, mobilas vēstures stundas. Skolēniem rodas iespēja aktīvi piedalīties apmācības procesā, patstāvīgi izdarīt secinājumus, papildināt, mainīt shēmas. |
Latvijas un pasaules vēsture |
|
Armands MAĻECKIS |
Izstrādnes izveides mērķis: iepazīstināt audzēkņu ar jonu reakciju pierakta veidiem, panākt, ka izglītojamie izprot šāda veida reakciju būtību. Prezentāciju var izmantot stundas laikā, ievietot e-klasē, lai izglītojamajiem ir iespēja atkārtot tēmu patstāvīgi. |
Ķīmija |
|
Viktorija MAŠKANCEVA |
Prezentācija kā palīglīdzeklis, lai uzskatāmi audzēkņus iepazīstinātu ar saskarsmes funkcijām un veidiem. Prezentāciju var izmantot stundas laikā, ievietot e-klasē, lai izglītojamajiem ir iespēja atkārtot tēmu patstāvīgi. |
Lietišķā psiholoģija |
|
Juris OZOLS |
Autors piedāvā savu fizisko vingrojumu kopu, lai ieinteresētu un motivētu jauniešus sportot, rūpēties par savu veselību. |
Sports |
|
Edgars BALTACIS |
Autors piedāvā savu fizisko vingrojumu kopu, lai ieinteresētu un motivētu jauniešus sportot, rūpēties par savu veselību. |
Sports |
|
Elīna BOGDANOVA |
Autors piedāvā savu fizisko vingrojumu kopu, lai ieinteresētu un motivētu jauniešus sportot, rūpēties par savu veselību. |
Sports |
|
Anita BRICE |
Erudīcijas konkurss jauniešiem un arī pieaugušajiem, lai labāk iepazītu Latviju un tās cilvēkus, kuru sasniegumi nes mūsu valsts vārdu pasaulē. |
Audzināšanas stunda |
|
Svetlana AVREICEVIČA Jeļena SOKOLOVA |
Apkopotais materiāls rosina padomāt par smēķēšanas un veipošanas postošo ietekmi ilgtermiņā. Izstrādni var izmantot darbā ar jauniešiem un pieaugušajiem. |
Audzināšanas stunda |
|
Ilona |
METODISKĀS REKOMENDĀCIJAS RUNĀTĀJIEM UN DZIEDĀTĀJIEM LIETOJOT MIKROFONU |
Mācību procesā, pasākumos un koncertos pedagogiem un audzēkņiem arvien biežāk ir jāizmanto mikrofons, tāpēc jāpievērš uzmanība tam, kā efektīvi to darīt. Metodisko izstrādni var izmantot pedagogi un audzēkņi, lai pašizglītotos. Var izmantot pedagogi mācību procesā. |
Interešu izglītības nodarbība |
Olita |
LATVIJAS REPUBLIKAS PROKLAMĒŠANAS GADADIENAS SCENĀRIJS |
Metodiskā izstrādne paredzēta svinīgajam pasākumam/ koncertam, kurā piedalās kādas noteiktas mācību grupas vai viss iestādes. kolektīvs. Darbs sastāv no pasākuma apraksta un MS Office Power Point prezentācijas. |
Audzināšanas stunda |
Ilmārs |
Metodiskajā izstrādnē apkopoto materiālu var izmantot grupu audzinātāji, lai kopā ar audzēkņiem iepazītu Daugavpils vēsturi. Materiālu var izmantot audzēkņi, lai Daugavpili iepazītu individuāli. |
Audzināšanas stunda |
BŪVDARBU NODAĻA
|
|||||||
Adrija |
Metodiskā izstrādne -mācību stundas apraksts un prezentācija, lai efektīvi, izzinoši un interesanti tiktu organizēta jaunās tēmas apguve, iesaistot sarunās un diskusijās izglītojamos. Izstrādnes mērķis - veidot izglītojamo izpratni par telpu organizācijas pamatprincipiem un ergonomiku. |
Stilu mācība un interjers |
|||||
Viktors Viktors |
Metodiskā izstrādne veidota kā mācību stundas apraksts ar mērķi iepazīstināt izglītojamos ar dažādiem hidroizolācijas veidiem un to pielietošanas iespējām. |
Grīdu klāšana |
|||||
Inna |
Metodiskā izstrādne- prezentācija veidota ar mērķi iepazīstināt izglītojamos un citus interesentus ar kvalitatīviem flīzēšanas materiāliem un nepieciešamā daudzuma aprēķiniem. |
Flīzēšana. Teorija |
|||||
Sergejs LUKJANSKIS Igors |
Metodiskā izstrādne veidota ar mērķi sniegt zināšanas par materiāliem un to pielietošanu un veicināt izpratni par ēku fasādes siltināšanas tehnoloģisko secību. |
Būvdarbu tehnoloģija |
|||||
Valdis |
Metodiskās izstrādnes - prezentācijas mērķis ir sniegt izglītojamajiem informāciju par to kā patstāvīgi veikt nepieciešamo apdares materiālu un palīgmateriālu izvēli. Papildināt zināšanas un izpratni par tapešu līmēšanu. |
Apdares darbi |
|||||
Edgars |
Metodiskajā izstrādnē – prezentācijā iegūtā informācija dos iespēju zināt kāds hidroizolācijas veids ir piemērots noteiktas problēmas risināšanai un kādus materiālus izmantot darba izpildei. |
Materiālmācība/ Materiālu un tehnoloģiju mācība |
|||||
Edgars |
Metodiskās izstrādnes –prezentācijas mērķis - sniegt priekšstatu par ūdenī nešķīstošiem krāsu materiāliem. Iepazīstināt ar materiālu daudzveidību, to pielietojumu un klasifikāciju, kā arī noskaidrot kā atšķiras krāsošanas darbu tehnoloģija, izmantojot dažādus krāsu materiālus. |
Materiālmācība/ Materiālu un tehnoloģiju mācība |
|||||
BŪVNIECĪBAS NODAĻA
|
|||||||
Lija |
TEHNISKO ZĪMĒJUMU UN SKIČU IZSTĀDES |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāta mācību stundas apraksts, kurā paredzēts izveidot AutoCAD vidē 3D zobratu pēc algoritma. |
Tehnisko zīmējumu un skiču izstādes |
||||
Arnolds |
Mācību stundas apraksts, kurā paredzēts apkopot un aktualizēt informāciju par cementbetona segumu remontiem pirms pārbaudes darba. |
Ceļu būvdarbu tehnoloģija |
|||||
ARHITEKTŪRAS UN DIZAINA NODAĻA
|
|||||||
Zaiga |
Piedāvāts mācību stundas apraksts, kuras laikā izglītojamajiem tiek dota iespēja izveidot oriģinālus tekstūru nospiedumus, kas spētu imitēt dažādu materiālus un būtu pielietojami kā kompozicionāls elements interjerā. |
Kompozīcija |
|||||
Sigita |
Piedāvāts mācību stundas apraksts, kurā izglītojamajiem tiek dota iespēja izveidot Ziemassvētku noformējumu papīra plastikā. |
Praktiskās mācības interjera objektu projektēšanā un maketēšanā |
|||||
Ņina |
MĀKSLINIECISKO LĪDZEKĻU PARAUGI KOMPOZĪCIJAS UZBŪVĒ. LĪNIJA. PUNKTS. LAUKUMS. |
Metodiskā izstrādne izveidota, lai palīdzētu aktivizēt izglītojamo līdzdalību mācību procesā un motivētu viņu mācīšanos. Piedāvātie mākslinieciskie līdzekļu paraugi attīsta māksliniecisko domāšanu, kā arī veicina kompozīcijas vienotības ievērošanu. |
Kompozīcija un krāsu mācība |
||||
Ineta |
Metodiskās izstrādnes mērķis -izveidot uzskates materiālu audzēkņiem un skolotājiem kompozīcijas darbu izstrādē datorprogrammās (Coreldraw, Adobe Illustrator). |
Kompozīcija |
|||||
Jeļena |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts mācību stundas apraksts un prezentācija. Apgūstot šo tēmu izglītojamie pratīs konstruēt griezumus, zinās kā apzīmē griezumus, zinās griezumu nosaukumus. |
Rasēšana |
|||||
Egons |
Metodiskā izstrādne – mācību stundas apraksts veidots ar mērķi padziļināt izglītojamo izpratni par formu un perspektīvas attēlojumu. |
Zīmēšana
|
|||||
ĒDINĀŠANAS PAKALPOJUMU NODAĻA
|
|||||||
Inese LĪVMANE |
Metodiskā izstrādne - prezentācija izveidota ar mērķi: iemācīt izglītojamos (ēdināšanas pakalpojumu speciālists) ar kalkulācijas palīdzību aprēķināt ēdiena ražošanas un realizācijas izmaksas. Izglītojamajiem tiek piedāvāta iespēja sastādīt tehnoloģisko karti, aprēķināt kalkulācijas karti, apgūt pārdošanas cenas veidošanās mehānismu. |
Tehnoloģiskās dokumentācijas izstrāde |
|||||
Alīna CIMOŠKA |
Metodiskā izstrādne – prezentācija izveidota topošajiem ēdināšanas pakalpojumu speciālistiem, lai nostiprinātu teorētiskās zināšanas, iegūtu praktiskā darba iemaņas ēdināšanas pakalpojumu speciālista profesijā, pielietotu iegūto informāciju veicot praktiskus uzdevumus, gūtu praktiskas iemaņas dažādu ēdienu grupu gatavošanā, noformēšanā un pasniegšanā. |
Praktiskās nodarbības ēdienu un miltu izstrādājumu gatavošanā |
|||||
SILTUMA, GĀZES UN ŪDENS TEHNOLOĢIJU NODAĻA
|
|||||||
Raimonds VADZIS |
MAKRO - MIKRO STRUKTŪRAS ANALĪZES PIELIETOJUMS, METĀLU STRUKTŪRAS PĒTĪŠANAI |
Metodiskā izstrādne - mācību stundas apraksts izveidots ar mērķi dalīties pieredzē un uzlabot mācību metožu pielietošanu materiālmācības teorijas un praktisko mācību nodarbībās. Paredzēts “Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas” nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem un izglītojamajiem. |
Materiālmācība |
||||
Nikolajs Genrihs ZABLOCKIS,
|
APKURES SISTĒMAS AR CIETĀ KURINĀMĀ KATLU OPTIMIZĀCIJA
|
Metodiskās izstrādnes mērķis ir padziļināti aplūkot cietā kurināmā katla modernizācijas principus, būtiskākos aspektus to apkopē un darbībā, kā arī pareizi spēt izvēlēties pareizo darba ražīgumu. |
Apkures sistēmu apkalpošana un uzturēšana.
|
||||
METĀLAPSTRĀDES NODAĻA
|
|||||||
Jurijs Mihails STANKEVIČS |
Šī metodiskā izstrādne veidota kā mācību stundas apraksts un paredzēta skolotājam, lai palīdzētu novadīt nodarbības izglītojamiem, kuri mācās izglītības programmā „Metālapstrāde” un apgūst profesiju „Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)” par barošanas avotiem. |
Metināšanas darbu tehnoloģija |
|||||
Toms Stepans ŠČERBAKOVS |
Šī metodiskā izstrādne veidota kā mācību stundas apraksts un paredzēta skolotājam, lai palīdzētu novadīt nodarbības izglītojamiem, kuri mācās izglītības programmā „Metālapstrāde” un apgūst profesiju „Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)” par pareizu metināšanas šuves iesākšanu un nobeigšanu. |
Metināšanas darbi „Praktiskās mācības” |
|||||
Jānis |
Mācību stundas apraksts un pievienotais materiāls palīdz izglītojamajiem iepazīt čuguna veidus un to marķējumu. To var izmantot profesionālās izglītības skolotāji gatavojoties materiālmācības stundām. |
Materiālmācība |
|||||
VISPĀRIZGLĪTOJOŠO MĀCĪBU PRIEKŠMETU BLOKS
|
|||||||
Natālija |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts plānojums tēmas apguvei, ieplānoto 14 mācību stundu apraksti un prezentācija informācijas vizualizācijai. |
Latviešu valoda un literatūra
|
|||||
Natālija |
JAUTĀJUMI UN ATBILDES, KAS PALĪDZ APGŪT LATVIEŠU VALODU, KULTŪRU, VĒSTURI |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāta integrēta viktorīna izglītojamajiem. Integrējot vēstures faktus latviešu valodas apguvē tiek paredzēts, ka tiks veicināta izglītojamo ieinteresētība un motivācija. |
Latviešu valoda |
||||
Vera |
PUBLISKĀS RUNAS VEIDOŠANAS UN ANALĪZES IESPĒJAS MĀCĪBU STUNDĀ |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts mācību stundas apraksts ar mērķi– nodrošināt izglītojamajiem zināšanas par publisko runu un uzstāšanos. |
Latviešu valoda |
||||
Ārija |
Metodiskās izstrādnes mērķis ir aktualizēt Latvijas Kultūras kanonā ietvertās kultūras vērtības, apzināt latviešu kultūras mantojumu, sekmēt izpratni par literatūru kā kultūras sastāvdaļu, rosināt pārspriedumu rakstīšanā argumentēti izmantot kultūras vai literatūras faktus. |
Latviešu valoda un literatūra |
|||||
Nataļja LUKAŠEVIČA |
Metodiskā izstrādne ir veidota kā prezentācija, lai izglītojamie saprastu ka idiomu izpratne veidojas caur konteksta izpratni. |
Angļu valoda |
|||||
Tatjana |
ATBALSTA MATERIĀLI 1.KURSA IZGLĪTOJAMO ZINĀŠANU LĪMEŅA IZLĪDZINĀŠANAI |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāti uzdevumi un atgādnes, lai 1.kurs izglītojamajiem palīdzētu likvidēt zināšanu robus angļu valodas pamatskolas kursā. |
Angļu valoda |
||||
Inta |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts mācību stundas apraksts un prezentācija, kura izveidota ar mērķi sekmēt izpratni par dabas aizsardzību, tās resursu lietderīgu izmantošanu un jaunāko tehnoloģiju pielietojumu mācību darba procesā, apgūstot tēmu. |
Sabiedrības un cilvēka drošība
|
|||||
Zoja |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts mācību stundas apraksts. Mācību stundas mērķis – dot iespēju izglītojamajiem pilnveidot savas prasmes strādāt analītiski ar tekstu par kultūras, ekonomikas niansēm, kas ietekmē kultūru apvienošanu un saplūšanu. |
Valodas, kultūras izpratne un izpausmes
|
|||||
Teresa EVSTRAKHINA |
Metodiskā izstrādne – prezentācija var palīdzēt vizualizēt pamatjēdzienu apguvi un matemātikas uzdevumu risināšanu. |
Matemātika |
|||||
Virgīnija FJODOROVA |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāti atjautības uzdevumi matemātikā, kas varētu sekmēt izglītojamo interesi par mācību priekšmetu. |
Matemātika |
|||||
Juris |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts video materiāls, kurā demonstrētie vingrinājumi palīdzētu attīstīt un pilnveidot izglītojamo fiziskās īpašības – lokanību, veiklību, izturību, kā arī veicinātu interesi par sportu, pozitīvu attieksmi pret darbu mācību stundā. |
Sports |
|||||
Edgars BALTACIS |
Metodiskajā izstrādnē sagatavots teorētiskais pamatojums un praktiski pielietojami ieteikumi veidojot izglītojamo izpratni par veselības, fizisko spēju un volejbola vingrinājumu savstarpējo mijiedarbību. |
Sports |
|||||
Nataļja |
INTEGRĒTĀ MĀCĪBU STUNDA LATVIJAS UN PASAULES VĒSTURĒ UN LITERATŪRĀ “TREŠĀ ATMODA LATVIJĀ” |
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts integrētas Latvijas un pasaules vēstures un latviešu literatūras mācību stundas apraksts par Trešo nacionālo Atmodu Latvijā. |
Latvijas un pasaules vēsture un latviešu literatūra |
||||
Ināra Natālija |
MEISTARKLASE “MĀCĪBU PRIEKŠMETU INTEGRĒŠANA” KĀ VIENS NO VEIDIEM KOMPETENČU ATTĪSTĪŠANAI |
Metodiskajā izstrādnē aprakstīta integrēta matemātikas, ekonomikas un angļu valodas meistarklase. Šāda darba organizācijas forma īpaši piemērota izglītojamo caurviju kompetenču attīstības veicināšanai. |
Matemātika, ekonomika, angļu valoda |
||||
Pēteris Jans Olesia GASPEROVICH Ludmila |
Metodiskā izstrādne izveidota kā interaktīva spēle 1. - 4. kursa izglītojamajiem, lai veicinātu viņu loģiskās domāšanas attīstību un prasmi risināt vienkāršus sadzīves uzdevumus, lai tiktu paaugstināta izglītojamo ieinteresētība un motivācija mācībām. |
Matemātika, ķīmija, fizika, informātika, gan dabaszinības, vēsture |
MK nosaukums |
Skolotāji |
Metodiskā izstrādne |
Apraksts |
Nr. |
|
Valodu un komunikatīvo zinību MK |
Tatjana Ivanova |
Dzīves prioritāšu izvēle. |
Audzināšanas stunda. Stundas apraksts ar darba lapām, foto, kas palīdz izglītojamiem plānot savu nākotni. |
|
|
Natālija Andrejeva |
Ceļojumi |
Atklātā stunda. Mācību stundas apraksts ar darba lapām, kas palīdz iemācīt izglītojamos runāt par tēmu “Ceļojumi’’, papildināt un atkārtot vārdu krājumu. |
|
||
Natālija Nagle |
Leksikoloģija. Frazeoloģija. |
Latviešu val. 11.kl, Mācību stunda uz interaktīvās tāfeles, kas palīdz izprast leksikas slāņu diferenciācijas principus. |
|
||
Natalja Golubeva |
Apkartēja vide |
Mācību stundas apraksts, kas palīdz iemācīt izglītojamos runāt un apspriest apkārtējās vides problēmas. |
|
||
Ārija Šumeiko |
Kultūras vērtības Latvijas kultūras kanonā. |
Metodiskā izstrādne. Metodisko izstrādni var pielietot latviešu valodas un literatūras stundās, gan audzināšanas stundās dažādu kursuizglītojamajiem. Tā palīdzēs sagatavoties centralizētā eksāmena latviešu valodā 3.daļas uzdevuma sekmīgai izpildei, rakstot pārspriedumu par izvēlēto tematu un argumentācijai izmantojot kultūras vai literatūras faktus. |
|
||
Aneļa Baltoviča |
Testi un kontroldarbi izglītojamo zināšanu pārbaudē. |
Metodiskā izstrādne. Testi un kontroldarbu paraugi mācību priekšmetā-Profesionālā saskarsme |
|
||
Matemātikas, dabaszinību un tehnisko zinību MK |
Ludmila Bogačova Ināra Simanoviča Ilona Kunicka |
Spēle- Latvija skaitļos |
Metodiskā izstrādne. Metodiskais materiāls ir paredzēts visām mācību grupām. Šajā spēlē atradīsiet uzdevumus, kuri jums atgādinās jau par iegaumētiem faktiem, un arī tādus, kas raisīs un attīstīs loģiskas spriešanas spējas. |
|
|
Ludmila Bogačova |
Dokumentu noformējums. Automātiskais saturs. Konspekts. |
Metodiskais darbs. Instrukcijajaunam Microsoft Word 2010 – 2016. Kā iemācīt skolēnus pareizi noformēt dokumentus. Metodisko materiālu var izmantot informātikas stundu laikā |
|
||
Inga Kalviša |
Digitālais multimetrs |
Atklātā stunda fizikā. Mācību stundas plāns, stundas gaitas apraksts, darba lapa, laboratorijas darbs- prezentācija. |
|
||
Ivars Slesars |
Tests zināšanu apguvei ģeogrāfijā |
Mācību stundas apraksts, kas palīdzēs apgūt jauno mācību vielu, veicinās izglītojamo patstāvību vielas apguvē. |
|
||
Sociālo zinību un kultūrizglītības MK |
Ilona Kunicka |
Prāta mīklas par Latviju |
Prezentācija- spēle par Latviju. |
|
|
Juris Ozols |
Aktualitātes profesionālās izglītības sporta organizatoru darbā |
video |
|||
Ivans Gaļašs |
Mācību sasniegumu vērtēšanas formas un metodiskie paņēmieni |
Metodiskā izstrādne. Izstrādāti kopīgi kritēriji programmai “Sports”, Daugavpils Būvniecības tehnikuma izglītojamo prasmju un iemaņu novērtēšanai. |
|
||
Natālija Leončuka |
Livonijas ordeņa valstis. Kurši un zemgali. Ģermāņu un indiešu mīti. Vara un tās veidošanās. |
Vēstures mācību stundas. Stundu gaita, darba lapas, uzdevumi. |
|
||
Arnolds Gulbis |
Latvijas Republikas neatkarības atjaunošana |
Atklātā stunda, apraksts, izmantoto jēdzienu skaidrojums, darba lapas, prezentācija. |
|||
Būvniecības nodaļas MK |
Aleksandrs Boginskis Sergejs Lukjanskis |
Ēku nesošās konstrukcijas (ārsienas, iekšsienas, starpsienas) |
Būvdarbu tehnoloģija. Mācību stunda. Prezentācija. |
|
|
Aleksandrs Ivanovs |
Kļūdas, kas ietekmē rasējuma vērtējumu. |
Metodiskā izstrādne |
|
||
Alevtina Bogdanova |
Apmetuma iedalījums un veidi. |
Metodiskā izstrādne. Teorētiskais materiāls stundām ,,Apmešanas darbi” .Uzskates un citi mācību līdzekļi, lai varētu iepazīstināt audzēkņus ar apmetuma veidiem un to klasifikācijām. |
|
||
Faina Oļehnoviča Iveta Avotniece |
Ekoloģiskā būvniecība |
Metodiskā izstrādne. Izstrādāts mācību materiāls un prezentācija pedagogiem un izglītojamajiem par ekoloģiskās būvniecības pamatprincipiem un pielietojumu |
|
||
Inna Koluža |
Iepazīstināt un iemācīt izglītojamajiem nepieciešamo materiālu aprēķināšanu noteikta laukuma flīzēšanai |
Mācību stundas apraksts. Mācību priekšmets:Flīzēšana. Teorija. Specialitāte: Apdares darbu tehniķis |
|
||
Juris Dobrovoļskis |
Augstvērtīgais apmetums |
Mācību stundas apraksts. Mācību priekšmets:Apmešanas darbi Specialitāte:Apdares darbu tehniķis |
|
||
Paulis Lubgāns |
Praktisko mācību stundu struktūra |
Metodiska izstrādne. Izstrādāts materiāls, kādai jābūt praktisko mācību stundas struktūrai, kādas metodes var izmantot, lai sekmīgi organizēt mācību stundu. |
|
||
Sergejs Lukjanskis |
Ēku pamati |
Metodiskā izstrādne Mācību priekšmets: ĒKU DAĻAS UN BŪVKONSTRUKCIJAS Specialitāte: Arhitektūras tehniķis. Apkopotas zināšanas un prasmes par ēku un inženierbūves pamatu uzbūvi |
|
||
Nataļja Apanoviča |
Krāsu klasifikācija |
Metodiskā izstrādne iepazīstina ar krāsu pielietojumu, krāsu sastāvu, krāsu veidiem, krāsu īpašībām, veido izpratni par krāsu pielietojumu praksē. |
|
||
Viktors Ļahs |
Koka sugas, to uzbūve un sastāvdaļas |
||||
Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas nodaļas MK |
Genrihs Zablockis Nikolais Tukišs |
Apkures sistēmu veidi un sastāvdaļas. Apkures katlu veidi, darbības principi un to izvēle. |
Metodiskā izstrādne kurā iedziļināti aplūkoti vairāku cietā kurināmā katlu darbības principi, būtiskākie aspekti to apkopē un darbībā. |
|
|
Raimonds Vadzis |
Materiālu makro mikro struktūras analīze, lūzumu pētīšana |
Metodiskais līdzeklis paredzēts “Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas” nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem, kā arī to ir iespējams izmantot informācijas ieguvei programmas“Materiālmācība” izglītojamajiem. |
|
||
Aleksandrs Jurkevičs |
Laboratorijas darbs “Uzbūvēt vienkāršu elektroģeneratoru” |
Metodiska izstrādne. Laboratorijas darbs ar pielikumiem. Metodiskais materiāls ir paredzēts izmantot metinātāju un apdares darbu tehniķu specialitātē tēmas “Ģeneratori” apguvē kā papildmateriāls vielas labākai apguvei. |
|
||
Metināšanas nodaļas MK |
Jurijs Umbraško Stepans Ščerbakovs Mihails Stankevičs |
Elektriskais loks un tā lietošana metināšanā. |
Metodiskā izstrādne, prezentācija. Šie metodiskie ieteikumi ir domāti skolotājam, lai palīdzētu novadīt nodarbības atbilstošajam tematam izglītojamiem, kuri mācās izglītības programmā „Metālapstrāde” un apgūst profesiju „Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)” 1 gada garumā. |
|
|
Jurijs Umbraško |
Audzēkņu vērtības kā mācīšanās motivācijas veicinātājs profesionālās izglītības iestādē |
Prezentācija, kurā noskaidrotas audzēkņu vērtības un izstrādāta metodika mācīšanās motivācijas veicināšanai, balstoties uz empīriskā pētījuma rezultātiem |
|
||
Autotransporta nodaļas MK |
Aleksandrs Tavkins |
Dīzeļdegviela |
Mācību stundas plāns, prezentācija materiālmācības priekšmeta apguvei. |
|
|
Igors Ponomarenko |
Dīzeļmotora barošanas sistēma |
Prezentācija mācību stundai. |
|
||
Ceļu būves MK |
Inga Pujate Juris Buls |
Komunikācijas prasmes Betonu veidi un īpašības. Ogļūdeņražu reakcijas Ģeosintētiskie materiāli Ceļi tuksnešos |
Audzināšānas stunda, anketas, prezentācija, video mat. apraksts. Atklātā stunda, prezentācija foto, apraksts. Atklātā stunda, prezentācija, darba lapa Lekcija, prezentācija, apraksts. Stundas apraksts, spēle, darba lapa. |
|
|
Arhitekturas un dizaina nodaļas MK |
Ineta Auzāne Valentīna Siņakova Māris Besakirskis |
Profesionālās kvalifikācijas eksāmena programma izglītības programmā „Interjera dizains” kvalifikācijā „Interjera noformētājs” interjera projekta mapes satura izstrāde. |
Uzskates materiāls izglītojamajiem un skolotājiem, arhitektūras un dizaina nodaļa, Izglītības programma “Interjera dizains”, 2.kurss (divgadīgā izglītības programma), 4. kurss (četrgadīgā izglītības programma). |
|
|
Jolanta Savvina Egons Kivkucāns |
Grafika – kartonogrāfija Mērķauditorija: Interjera noformētājs 1.kurss un Arhitektūras tehniķis 1.kurss |
Mācību stundas apraksts ar pielikumiem. Atslodzes uzdevumi, audzēkņu iepazīstināšana un strādāšana grafikas tehnikā |
|
||
Lija Gladeviča |
Stresori un izdegšanas sindroma riski profesionālās izglītības skolotāja darbā. |
Metodiskā izstrādne.Teorētiskajā daļā – aplūkota jēdziena izdegšanas sindroms būtība, izplatība skolotāju vidū, faktori, kas ietekmē izdegšanas sindromu meklētas tā samazināšanas iespējas. Praktiskajā daļā – izklāstīta profesionālās izglītības iestādēs nodarbināto skolotāju aptaujas datu analīze par izdegšanas sindroma izplatību skolotāju vidū kā arī faktori, kas veicina izdegšanas sindromu. |
|||
Ņina Rudzja Tatjana Fjodorova |
Grafiskais izdales materiāls priekšmetos: Rasēšana un Interjers |
Grafiskais izdales materiāls, kurā optimizēti mācību uzdevumi, to izpildīšana aksonometrisko attēlu konstruēšanai un telpu maketēšanai. |
|
||
Aleksandrs Ivanovs |
Rasējumu vērtēšanas principi un kritēriji |
Metodiskā izstrādne. |
|||
IPĪV Dagda |
|||||
Ēdināšanas pakalpojumu MK |
Ināra Artimoviča |
„Konditorijas iztrādājumi un gatavošana” |
Metodiska izstrādne kurā apkopotas konditorijas izstrādājumu receptes. |
||
Līga Gabrāne |
Asins pārliešana |
Prezentācija kuru var izmantot audzināšanas stundās lai sniegt priekštatu par asins pārliešanas attīstību, izprast donoru kustības būtību, iedvesmot jauniešus kļūt par donoriem. |
|||
Inese Līvmane |
Tehnoloģiskās kartes |
Metodiskā izstrādne, kā tiek izstrādātas tehnoloģiskās kartes ar praktiskiem piemēriem. |
|||
Inese Pļesņa |
“Mans hobijs jauna produkta pamatā” |
Metodiskā izstrādne pielietojama praktisko mācību organizēšanā tirgzinībās. Tā palīdz labāk izprast teorijas saistību ar dzīves realitātēm. Ir aprobēta stundā. Stundas apraksts ar prezentāciju. |
|||
Valdis Bogrecs |
Flīžu šuvju aizdare |
Prezentācija izglītojamiem, kas apgūst programmu «Būvdarbi». Teorētiskās un praktiskās nodarbībās flīzēšanā. |
|||
Juris Andžāns |
Vispārīgie jautājumi un vadītāju pienākumi |
Metodiskais darbs Zināšanas audzēkņiem par ceļu satiksmes noteikumu vispārīgiem jautājumiem, var izmanot mācot ceļu satiksmes noteikumus. |
|||
Ainārs Strolis |
Praktiskā darba uzdevumu vērtēšana |
Metodiskā izstrādne, kā iemācīt izglītojamos sastādīt apdares darbu lokālās tāmes. |
|||
Anita Brice |
Dzīves vērtības. Audzināšanas stunda. |
Problēmu izvirzīšanas un formulēšanas stunda. Stundas aprasts, pašvērtējums. |
|||
Grigorijs Potapovs |
Autoservisa grāmata. |
Metodiskā izstrādne. Prezentācija, kurā viegli paskaidrots par auto kopšanas darbiem un izmaksām . |
|||
Aina Bluka |
Būvmateriāli un to galvenās īpašības. Klupšanas akmeņi pirmās mājas būvēšanā. |
Prezentācijās apkopota informācija par būvmateriāliem un to svarīgām īpašībām, būtiskākiem pieturpunktim būvniecības sākumā. |
|
||
Viktors Ivanovs |
Līniju salaidumi |
Rasēšana. Metodiskā izstrādne. Līniju salaidumu konstruēšanas paņēmieni nepieciešami detaļu rasēšanā mašīnbūves un celtniecības rasējumos. |
|||
Ivars Slesars |
Tests zināšanu apguvei ģeogrāfijā. |
Metodiskā izstrādne. Mācību stundas apraksts un tests, kas palīdzēs apgūt jauno mācību vielu, veicinās izglītojamo patstāvību vielas apguvē. |
|||
Teresa Evstrakhja |
Tangrammas izmantošana ģeometrijas stundās |
Mācību stundas apraksts- prezentācija. |
|||
Nataļja Lukaševiča |
Angļu valoda apkārt zemeslodei ,,English around the world’’ |
Mācību stunda- prezentācija. |
|||
Jevģēnijs Dubovecs |
Galda teniss, aizsardzības taktika pret uzbrukumu. |
Metodiskā izstrādne sportā. |
|||
Metodiskās izstrādnes 2016./2017.m.g.
N.p.k. |
Metodiskā materiāla nosaukums |
Apraksts |
Pedagogs |
1. |
Daži algoritmizācijas izmantošanas paņēmieni latviešu valodas stundās |
Starppriekšmetu metodisks materiāls, kas palīdz apgūt gramatikas, orfogrāfijas un ortogrāfijas likumus latviešu valodā. |
N.Nagle |
2. |
Mācību stundas apraksts ar darba lapām, kas palīdz iemācīt izglītojamos runāt un aprakstīt mākslas šedevrus. |
N.Golubeva |
|
3. |
Metodiskais palīglīdzeklis atbilst mācību priekšmeta „Literatūra” programmai un izmantojams kā tēmas nobeiguma pārbaudes darbiem, vērtējams 10 ballu sistēmā. Pārbaudes darbi tiek piedāvāti trijos variantos: dzejas teksta analīze, prozas teksta analīze un lugas analīze. |
A.Nikitina |
|
4. |
Praktisku uzdevumu risinājums, uzdevumu piemēri, kuri tiek izmantoti gan ekonomikas, gan matemātikas priekšmetā. |
I.Simanoviča, I.Kuņicka |
|
5. |
Inquiry based learning metodes izmantošana profesionālo skolu izglītojamajiem |
Metodisks materiāls par Inquiry based learning metodes praktisku izmantošanu fizikas, ķīmijas un citu mācību priekšmetu pasniegšanā. Šo metodiku var izmantot ne tikai vispārējās vidējās izglītības priekšmetu skolotāji, bet arī profesionālo priekšmetu skolotāji, īpaši praktiskajās mācībās. |
I.Kalviša |
6. |
Metodisks materiāls/Spēle, ko var izmantot izglītojamiem, pedagogiem un pašiem izglītojamajiem būs interesanti uzzināt, kas viņu dzīvē ir galvenais, kuras no dzīves vērtībām ir prioritāras.Ar konkrētu piemēru palīdzību izglītojamie spēs paust un aizstāvēt savu viedokli. |
A.Baltoviča |
|
7. |
Četru gadu ceļš no Latvijas valsts proklamēšanas līdz starptautiskai atzīšanai |
Metodisks materiāls/prezentācija par Latvijas proklamēšanu un atzīšanu Latvijas vēstures stundām. |
A.Gulbis |
8. |
Metodisks līdzeklis kā pārbaudīt virsmas flīzēšanas veikto darbu kvalitāti. Uzdevuma izpildes pārbaudes kritēriji un vērtēšanas tabula. |
S.Lukjanskis, I.Koluža |
|
9. |
Izstrādnē apkopota informācija par nozīmīgākajiem BP cenu veidošanas jautājumiem, prezentācija un izdales materiāli. |
V.Vasilis |
|
10. |
Metodisks materiāls par cietības mērīšanu pēc Brineļa, Rokvela un Vikersa metodes. |
R.Vadzis |
|
11. |
Šie metodiskie ieteikumi ir domāti skolotājam, lai palīdzētu novadīt nodarbības atbilstošajam tematam izglītojamiem, kuri mācās izglītības programmā „Metālapstrāde” un apgūst profesiju „Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)” 1 gada garumā. |
J.Umbraško |
|
12. |
Metodisks līdzeklis paredzēts Metināšanas nodaļas profesionālo priekšmetu pedagogiem veicot praktiskās mācības. |
T.Plinte, V.Mizāns |
|
13. |
Dīzeļdzinēja jaudas palielināšana |
Izstrādnē ir sniegti ieteikumi automobiļa dīzeļdzinēja vadības bloku uzlabošanai. Secīgi parādīts kā palielināt dīzeļdzinēja jaudu ar datorprogrammas palīdzību. |
K.Sarans |
14. |
Metodiskajā materiālā/prezentācijā ir apkopota informācija par automobiļu cilindru galvas uzdevumiem, veidiem, elementiem, uzstādīšanas prasībām,cilindru galvas nostiprināšanas prasībām. |
A.Veliks |
|
15. |
Metodiskais materiāls/prezentācija ļauj izprast un apgūt automašīnas stūres uzbūvi un darbību, uzzināt iespējamos darbības traucējumus un to novēršanu. |
A.Tavkins |
|
16. |
Ģeometriskā nivelēšana: paaugstinājuma mērīšana, nivelēšanas gājiens, uzmērīšana ar starppunktiem |
Izstrādne paredzēta iglītojamo izpratnes veidošanai par augstumu mērīšanu. Vispārājam priekšstatam uzskaitītas dažādas augstumu noteikšanas metodes, aprakstīts ģeometriskais augstumu mērīšanas princips, nivelēšanas gājiens, uzmērīšana ar starppunktiem. |
J.Ancāns |
17. |
Testi un kontroldarbi izglītojamo zināšanu pārbaudei ceļu būvē |
Izstrādāti 4 testi Power Point programmā un 4 kontroldarbi ar vērtēšanas skalām profesionālā mācību priekšmeta „Ceļu tīklu sistēmas” apgūstamajām tēmām izglītības programmai “Ceļu būvtehniķis”, lai audzēkņi strādājot pāros vai individuāli spētu novērtēt savas zināšanas par konkrēto tēmu. |
I.Pujate |
18. |
Ātrās prototipēšanas FDM tehnoloģijas iespēju analīze mācību tehnisko līdzekļu izveidei |
Izstrādnē aplūkota ātrās prototipēšanas FDM tehnoloģijas klasifikācija un šīs tehnoloģijas galvenās īpašības. Apskatīts prototipēšanas FDM tehnoloģijas veids (3D printēšana), kā arī aplūkotas dažādu materiālu īpašības, kuri ir nepieciešami mācību tehnisko līdzekļu izveidei. Aprakstīts eksperiments, kura gaitā tika pārbaudīts viens no FDM tehnoloģijas materiāliem. Izmantojot datorprogrammu SolidWorks tika uzmodelēti paraugi, kuri pēc tam tika izprintēti ar 3D printēšanas metodi pielietojot PLA materiālu. Izgatavotie paraugi tika pārbaudīti uz pārraušanu attiecībā pret pārraušanas spēka pielikšanas virzienu kā arī tika veikta nepieciešamo spēku pielikšanas skaitliskā analīze. Ir izstrādāta robota satvērēja karkasa modeļa skice, kuru ir iespējams izgatavot izmantojot FDM tehnoloģiju, 3D printēšanu. |
L.Gladeviča |
19. |
Interaktīva prezentācija praktiskai nodarbībai/spēlei kultūras un mākslas vēstures nodarbībām. Izstrādne palīdz izprast 20.gs.kultūras un mākslas galvenos jēdzienus, sekmē izglītojamo interesi par modernisma virzieniem, to attīstību un vērtībām. Materiāls ir paredzēts darbam ar interaktīvo tāfeli. |
V.Siņakova |
|
20. |
Izstrādnē ir aplūkoti elektrotehnikas mēraparātu konstrukciju un darbības principi, apskatīta mērījuma kļūdas aprēķināšanas metode, klasiskie bultas mēraparāti un digitālie multimetri. Detalizēti apskatītas mēraparātu ieslēgšanas instrukcijas. Aprakstīts, kādus mēraparātus lieto, kas palīdz pareizi izvēlēties mērīšanas funkcijas un pareizi pieslēgt mēraparātu ķēdē. |
J.Kevišs |
Dekoratīvais sienu apmetums |
Flīžu līmēšana |
Ģipškartona plākšņu konstrukcijas |
Ūdens sildītāja pievienošana apkures sistēmai |